Uppdatering om mitt knä!

Halloj! Som ni kanske vet så opererade jag mitt knä igår, efter att det låst sig på jobbet och det blev att åka in till akuten med ambulans! 
Operationen gick bra, var där 07:30 men åkte därifrån 13:30. Så inte världens snabbaste personal. 
Fadern min skjussade dit mig, men jag fick färdtjänst av sjukhuset hem, eftersom ingen kunde hämta mig. Chauffören sa inget på hela vägen, mycket tråkig karl. Men jag var mest bara glad att få åka hem så det var lögnt!
 
Började med att jag fick ligga på en säng, så kom en tanta och skulle ge mig dropp. Men jag var ganska nervös för kanylen så jag fick lugnande på en gång, vilket gjorde mitt lite glad i huvudet. När hon försvann så kom en läkare och skulle klämma lite på mitt knä, slutade med att efter ungefär 10 minuter efter han gått så kollar jag på knät och ser att det är 2 snitt i det, med lite blod och mys. Fick ju visserligen bedövningsmedel på knät, men jag hängde inte med på någonting. 5 minuter senare var jag tvungen att kolla på knät igen. "Var det verkligen 2 snitt där? Ja, jahopp". Var tvungen att kolla 2 gånger till med jämna mellanrum för att verkligen försäkra mig om att det verkligen var 2 jack i knät. Lika förvånad varje gång. 
 
Sen var det dags för operation! De rullande in mig i ett rum, och jag fick ha en sån där mask över munnen och de körde in någe i armen på mig, försökte vara vaken så länge jag kunde, bara för att (; Men somnade typ på en gång. 
Sen vaknade jag, jag vet inte om det var mitt under operationen eller precis när det var klart. Men jag vaknade, en läkare frågade något, som jag inte kommer ihåg vad det var. Jag tänkte svara ah, men fick inte fram någe. Hon frågade något mer. Men jag fick inte fram något då heller. Inte minsta lilla ljud. Sen känner jag hur hon drar ut en fet slang ur halsen på mig. Jaha var det därför jag inte kunde prata! Sen deckade jag igen. 
Sen vaknade jag när de körde ut mig ur operationssalen. Det första jag säger är "Kan jag få läkarintyg till min chef?!" 
 Nu idag har jag tagit bort den lilla dynan som låg under bandaget, och följt mitt lilla träningsprogram för benet. 
Har även hunnit med att städa! Men nu blir det sims! 
Fick det på posten igår, väldigt bra tajming eftersom jag är sjukskriven i 2 veckor! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0