Osynlig

Det var ganska skönt att skriva av sig lite i förra inlägget. Såååå det ledde till ett till drygt inlägg! Woop!
Den här gången tänkte jag prata om osynlighet. Eftersom det är något jag känner väldigt mycket igen mig i. 
 
Jag hatar att umgås med fler än en person samtidigt. Jag verkligen hatar det! Och det är synd. För tänk hur kul att ha ett litet kompis gäng där alla bara är vänner och man har superkul tillsammans!
Jag hade ett sådant. Vi var 5 tjejer, inklusive mig. Jag tyckte om att umgås med dem, men samtidigt inte. För varje gång det var till att umgås så visste jag att jag kommer vara utanför. Jag trodde och hoppades väl att det skulle ändras någon gång. Men icke sa Nicke! Idag så umgås jag inte med någon av dem. För det gick inte. Jag orkade inte mer. 
De fick mig att känna mig så osynlig. 
Ingen lyssnade på mig, ingen pratade med mig. Däremot så avbröt alla mig. 
Jag kunde börja på en mening, någon kanske lyssnade, men så kommer en annan och avbryter för hon hade något superviktigt att säga tydligen. Och då började ju alla andra lyssna på henne istället. 
Det är inte bara i det här gänget som det här hände. Utan ÖVERALLT! 
Pratar jag tyst? Är jag inte intressant? Kan någon säga det till mig för jag orkar inte mer. 
Jag skippar kompisars fester och andra roligheter för jag känner mig så jävla obekväm. Vad ska jag där och göra? Ingen lyssnar ju ändå på vad jag har att säga? 

Det här har lett till att jag nu för tiden när jag är i en större grupp, sitter helt tyst. Första gången jag umgicks med min pojkvän, bara vi två (När vi gick till bussen efter jobbet) så fick han en chock för jag pratade så mycket. "Men gud, jag visste inte att du snackade så här mycket, jag tyckte du var fett tråkig för du säger aldrig något annars!" 
Näe och det är väl inte så jävla konstigt.
 
Så nu mera så framstår jag som en tråkig jävel när jag umgås med flera människor. Och det får jättegärna vara så för min del. Hellre det än att folk ska avbryta allt jag har att säga, eller inte lyssnar på mig och få mig att känna mig Un wanted. 
 
Så herregud, lyssna på folk och låt alla i gruppen få höras och synas. Det gör så jävla ont att bli avbruten hela.jävla.tiden.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0