Fågeln Ernst!

Idag började dagen med att man sprang ner till centrum med Celina. Vi gick in på HM där jag hade fått syn op en tröja som var lite kalasig (: Först så kostade den 399 och sen så var den på rean för 100 riksdaler, Sen så hade jag 33 kronor kvar på mitt HM kort så jag la bara till 67 riksdaler! :D Billigt som en gås! Ibland går affärerna bra! Sen åkte vi till Kungsträdgården för att kolla på alla dessa hockeykillar som bara gör mål och vinner hela dagarna :O På vägen hem så stod vi på perrongen och så märkte vi att det var en skadad fågel nere på spåret, så jag hoppade ner och tog den. Ernst fick den heta. Vi ringde till våra föräldrar och frågade om någon av oss kunde ta hand om den, men ingen ville förutom jag och Celina... Så Celina ringde till en vilttjour och dom sa att vi skulle lägga Ernst någonstans på perrongen så skulle dom komma och hämta honom. Men när vi la honom på ett ställe, hoppade på tåget och började åka, så såg vi att han var borta D: Vi ba "yay..."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0