Dag 25 – En första

Jag tänkte att jag skulle berätta om när jag var i Falkenberg för första gången :D
Jag åkte dit med Celinas familj, såklart eftersom det var hennes lådsas mormor som bodde där, och jag kan ju inte åka dit själv och ba "TJA CELINAS LÅDSAS MORMOR! :D"
Vi hade så jäkla kult där (:
Vi cyklade varje dag och jag undrar hur många kilo jag blev av med när jag var där :O Iaf, en dag när vi cyklade så cyklade vi förbi en stor åker med jordgubbar. I utkantet av åkern var det ett bord med två människor som stod och sålde jordgubbarna. På en skyld framför stod det "självplock". Vi bestämmde oss för att cykla dit senare på kvällen för att få gratis jordgubbar istället ;) Smarta som vi var! :D
Så sen sent på kvällen så sa vi till dom som var hemma hos lådsas mormorn att vi skulle ut och ta en cykeltur innan läggdags. Vi cyklade dit och ställde våra cyklar precis vid vägen. Vi tvekade först men sen tillslut så satt vi nere på åkern och snuttade på jordgubbarna ^^
Helt plötsligt så hör vi en bil komma. Båda tittar skräckslaget på varandra. Plötsligt ropar jag (Hon satt nämligen några meter bort) "DUCKA!" Båda flyger ner på marken bland jordgubbarna. Och ni som har sett en jordgubbsranka, eller vad det heter, vet hur korta dom är och räcker itne direkt för att gömma sig bland. Men ja det hade inte vi tid att tänka på, plus att mitt ute på landet finns det inte så många gömställen direkt, och speciellt inte på en stor jävla åker. När bilen åkt förbi så tittar vi upp och asgarvar. Jag hade en blå, brun randig hood på mig, och Celina en vit eller en rosa. Bra camouflage liksom! :D plus att cyklarna stod ju uppe vid vägen också. Sen bestämmde vi oss för att åka hem igen ^^

Sen en annan sommar kväll så bestämmde vi oss för att åka till den lilla pizzerian som låg lite mer inne bland husen. När vi kom dit så var det heelt dött, och vi ba, jaaaaha.... Men vi köpte ju pizza ändå. Vi hade ju mest kommit dit för att se om det fanns några snygga killar där men näeh! Sen när vi köpte våra pizzor så köpte Celina läsk till men inte jag. Och då blev pizza gubben nästan ledsen för jag inte tog en läsk.
"Ta en, här jag bjuder, ta den!" Jag ba WOHO! men Celina blev arg för hon inte fick en gratis läsk. Men ja fina flickor får gratis läsk i Falkenberg :D Om jag får följa med dom i sommar nu så jag skippa läsken igen och se vad som händer :D Men sen kommer jag ihåg att vi satt och skrattade så mycket så vi inte kunde äta. Och att det stod en konstig prick i ett fönster och kollade, antingen på oss eller bara rätt ut. Han stod där väldigt länge iaf.
Långt inlägg igen. men jaja :D

Här kommer några bilder från Falkenber, fast från förra året :P



Resan hem när jag höll på att spy i deras bil! :D (Y)






Kommentarer
Postat av: celina

HAHAHAHAHA!! PÅ RIKTIGT: jag garvade när jag läste allt!!! xD HAHA xD

2011-01-24 @ 16:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0